10 gyakori vezetési szokás, amely károsíthatja autóját
Ha vezetésről van szó, mindenki követ el hibákat. Van azonban néhány szokás, amit meg kell szakítania, ha hosszú távon jó állapotban szeretné tartani autóját.
Még az is előfordulhat, hogy olyan vezetési szokásokat gyakorol, amelyek nem biztonságosak Önre, utasaira és más vezetőkre nézve. Tekintse meg az alábbi listát, ha néhány tippet talál azokról a gyakori szokásokról, amelyeket el kell kerülni vezetés közben, hogy autója egészséges legyen.
A műszerfal világításának figyelmen kívül hagyása
Ha a műszerfal lámpája kigyullad, soha ne hagyja figyelmen kívül, még akkor sem, ha minden normálisnak tűnik. Az alábbiakban felsoroljuk a legfontosabb műszerfali lámpákat, amelyekre figyelni kell:
- Féklámpa – A fékek jó állapotban tartása prioritás kell, hogy legyen. Ha a fék visszajelző lámpa kigyullad, ellenőrizze, hogy a kézifék ki van-e engedve. Ha igen, az azt jelentheti, hogy probléma van a fék hidraulikus rendszerrel vagy a fékfolyadék szintjével.
- Légzsák figyelmeztetés – Ha a légzsák jelzőfénye kigyullad, a lehető leghamarabb el kell végeznie az ellenőrzést. Ez azt jelentheti, hogy a légzsákjai hibásak, és ütközés esetén nem működnek. Ez azt is jelentheti, hogy véletlenszerűen felrobbanhatnak, ami súlyos sérülést okozhat. A légzsák figyelmeztető lámpája azt is jelentheti, hogy valami nincs rendben a biztonsági övvel.
- Gumiabroncsnyomás – Az alacsony nyomású gumiabroncs komoly veszélyt jelenthet a többi vezetőre és Önre is. Ha ez a lámpa kigyullad, azonnal ellenőrizze a gumiabroncsok nyomását.
- Olajnyomás – A kigyulladt olajnyomás figyelmeztető lámpa azt jelenti, hogy alacsony az olajszint, vagy valami probléma van az olajszivattyúval vagy a csapággyal. Ez a motor beszorulását eredményezheti, amelynek javítása nagyon költséges lehet, ezért fontos, hogy azonnal foglalkozzon vele.
- Ellenőrizze a motort – A motorellenőrző lámpa általában azt jelzi, hogy a gyújtás-, az üzemanyag- vagy a károsanyag-kibocsátó rendszert érintő probléma van. Mivel ez több dolog is jelezheti, jobb, ha nem kockáztat. A lehető leghamarabb keressen meg egy autószerelőt.
A fékezés
A „fékezés” arra utal, hogy a lábát hosszabb ideig a fékpedálon hagyja. Ez extra kopáshoz és túlmelegedéshez vezethet, ami csökkenti a fékezőképességet. Ez nyilvánvalóan komoly veszélyt jelent, mivel a fékeknek a lehető leggyorsabban és legpontosabban kell reagálniuk. Ahelyett, hogy a féken hagyná a lábát, miközben a forgalomban navigál vagy lefelé halad, próbálja meg még egy kicsit felemelni a lábát a gázpedálról, hogy lassítson, és hagyjon sok helyet az autó és az előtte haladó között. Ha manuálisan vezet, próbáljon alacsonyabb sebességfokozatot használni.
Váltás hajtásból hátramenetbe megállás nélkül
Még ha siet is, mindig teljesen meg kell állnia, mielőtt a hajtás és a hátramenet között váltana. Ez különösen igaz, ha óránként néhány kilométernél többet mozog. Ellenkező esetben a durva sebességváltás károsíthatja a sebességváltót, és végső soron lerövidítheti az autó élettartamát.
Kátyúba hajtás
A kátyúk mindenhol vannak, különösen a városokban, és nehéz elkerülni. A kátyúkba való teljes sebességgel történő becsapódás vagy áthajtás azonban komoly károkat okozhat. A kátyúk a következő problémákat okozhatják:
- Keréktárcsa sérülés
- Idő előtti lengéscsillapító / rugóstag
- Motor károsodás
- Kipufogórendszer sérülése
- Törött felfüggesztési alkatrészek
- Kozmetikai károsodás
- Gumiabroncs defekt
Ha kátyút észlel, próbáljon meg lassítani, vagy lehetőségeihez mérten kerülje meg. Végül is sokat spórolhat a komoly javítások során.
Vezetés alacsony szintű vagy üres üzemanyagtartállyal
Általában mindig tartsa legalább negyedéig tele a tartályt. Ha túl kevés üzemanyagot tart a tartályban, az egyes részek meghibásodását és túlmelegedését okozhatja, beleértve az üzemanyag-szivattyút, a katalizátort és az üzemanyagrendszert. Egyszerre csak kis mennyiségű üzemanyag tankolása arra kényszerítheti az autót, hogy a tartály aljáról vegyen fel üzemanyagot, ahol üledék halmozódik fel. Ennek eredményeként eltömődhet az üzemanyagszűrő. Végső soron rendkívül fontos az üzemanyagrendszer rendszeres tisztítása és a motor hangolása az ilyen típusú károsodások elkerülése érdekében.
A jármű túlterhelése
Ez meglepő lehet, de ha túl nagy súlyt hord a járművön belül vagy rajta, az károsíthatja azt. Jelentősen csökkentheti a futásteljesítményt, és plusz terhelést jelent autója szinte minden alkatrészére. A gumiabroncsok elhasználódhatnak és túlmelegedhetnek, ami veszélyes defektet okozhat. Valójában műszakilag illegális a jármű túlterhelése. Ha Ön balesetet szenved, a biztosítási fedezete érvénytelenné válhat, ha túl nagy súlyt cipel. Minden járművet úgy terveztek, hogy bizonyos súlyt elbírjon. Ha túllépi ezt az súlyhatárt, autója instabillá válik, ami komoly biztonsági kockázatot jelent, és balesethez vezethet.
Nem használja a rögzítőféket
Érdemes minden parkoláskor használni a kéziféket. Ez egy tartalék biztonsági rendszer, amely megakadályozza, hogy az autó elguruljon, különösen, ha dombon áll. A rögzítőfék rendszeres használatával megőrzi azt jó állapotban, ha szükség lenne rá. Ellenkező esetben a kábelek elakadhatnak, ha egy ideig nem használják őket. Használatának elmulasztása az autó más részein, különösen a sebességváltón idő előtti kopást okozhat. Fontos, hogy rendszeresen ellenőrizze a rögzítőféket.
Figyelmen kívül hagyva a furcsa zajokat
Ha az autója azt akarja mondani, hogy valami nincs rendben, fontos, hogy figyeljen. Minden autó zajt ad, de ha egy szokásos zajt észlel, jobb, ha konzultál egy autószervizzel. Míg egyes hangok nem jelentenek komoly károkat, mások azt jelentik, hogy valami nincs rendben, és előfordulhat, hogy autóját nem biztonságos vezetni. Néhány példa:
- csikorgás vagy nyikorgás
- ketyegés
- fütyülés
- dübörgés
- csörgés
- zörgés
Ha az autó olyan hangot ad ki, amelyet nem ismer fel, ne kockáztasson. Azonnal vizsgáltassa meg autószerelővel.
A motor felpörgetése
Mindig jó ötlet, ha közvetlenül az indítás után néhány percig állni hagyja az autót. Ez lehetővé teszi az olaj eloszlását a motorban. A motor felpörgetése nem gyorsítja fel ezt a folyamatot, és feszültséget okozhat az alkatrészek között. Mindig kerülje a motor felpörgetését, ha autója nincs megfelelően bemelegítve. A hengerfalak, a főtengely, a gyűrűk, a csapágyak és a szelepek szükségtelen kopását is okozhatja.