Hogyan válasszon autószerelőt ?
Amikor arról kell dönteni, hogy üzletet kössön-e bárkivel, iparágtól függetlenül, néhány dolgot mindig figyelembe kell vennie.
- Vélemények – Ha üzleti tevékenységet fontolgat egy céggel vagy szolgáltatással, a legjobb kezdési hely az internetes keresés. Keressen véleményeket a Google-on, és a Facebookon. Ha sok negatív vagy egycsillagos értékelést lát, keressen másik szerelőt. Az interneten rossz hírű autószerelő valószínűleg nem megbízható.
- Költségek – Új autósként előfordulhat, hogy nem ismeri az autó karbantartásának szokásos költségeit. Legyen szó olyan egyszerű dologról, mint az olajcsere, vagy valami kicsit bonyolultabbról, például a kerékcsapágyak meghibásodásáról, az árak általában meglehetősen egységesek. Sajnos vannak olyan emberek, akik kihasználhatják az új ügyfél ismerethiányát, és külön felszámítanak egy olyan munkát, amelyért egy másik autójavító szolgáltatás sokkal kevesebbet számolt volna fel. Hívjon fel néhány helyet, és kérjen árajánlatot a szükséges szolgáltatásra, és hasonlítsa össze. Nézzen utána interneten az adott szolgáltatás átlagos árairól a környéken. Ha az egyik szerelő sokkal magasabb árajánlatot ad, mint a többi, és nem világos, hogy miért, akkor lehet, hogy nem ez a legjobb megoldás. Mindig megkérhet egy szerelőt, hogy magyarázza el, mit tartalmaz az ár.
- Ajánlások – Ha új városban él, és ismer néhány helyi embert, kérjen ajánlást. Az emberek gyakran találnak egy jó, megbízható szerelőt a városukban, és újra és újra visszatérnek hozzá. Ha egy helyi autószerelő műhely jó hírnévvel rendelkezik, és néhány helyi lakos ajánlja Önnek, ott jó eséllyel minőségi szolgáltatást nyújtanak. Azok az emberek, akik tényleges tapasztalattal rendelkeznek a szerelőkkel kapcsolatban, a leghitelesebb ajánlásokat adhatják.
Megfelelő összeget adnak nekem ?
Érthető, hogy kissé óvatosnak érezheti magát attól, hogy bízik abban, hogy egy szerelő, akivel most találkozott, megfelelő árat fog adni Önnek. Fontos, hogy érdeklődjön. Használja az internetet kutatások folytatására, és kérdezze meg ismerőseit – szüleit, barátait, sőt tanárait is szívesen Ha valaki nagy autótudással vagy tapasztalattal rendelkezik, és azt mondja, hogy az ár ésszerűtlennek tűnik, előfordulhat, hogy a szerelő nem ad tisztességes árat. Ne feledje azonban, hogy az árak a helytől, a munkaerőtől és az erőforrásoktól függően változhatnak. Mindig kérjen második véleményt, még akkor is, ha az ár ésszerűnek tűnik Önnek.
Árajánlatkéréskor teljesen rendben van, ha telefonon hívja fel a szervizt olajcsere vagy egyéb általános karbantartási feladat miatt. Azonban egy kicsit nehezebb felmérni az Ön igényeit és az összes szükséges munkát és/vagy alkatrészt. A munka költsége gyakran az autó korától is függ. Az újabb autók sokban különböznek a régebbiektől, és még az olyan egyszerű dolgok is, mint az olajcsere, drágábbak lehetnek egy régebbi autónál. Ha nem biztos abban, hogy mi történik a járművével, vagy bonyolultabb munkára van szüksége, például fékjavításra, fontos, hogy a szerelő személyesen ellenőrizze a járművet, mielőtt pontos árajánlatot adna.
Feltétlenül tegyen fel kérdéseket, és legyen nyitott az autójavító szakember útmutatásaira. Egy hiteles szerelő átfogó diagnosztikát biztosít az autó első átvizsgálásakor, csak a cserére szoruló alkatrészeket cseréli ki, és előre tudatja Önnel, hogy a tünetek alapján milyen díjakat számítanak fel, és/vagy ellenőrzik a motorlámpa kódját. Ha előre nem látható problémák merülnek fel, egy etikus szerviz azonnal felveszi Önnel a kapcsolatot, ahelyett, hogy egyszerűen hozzáadná a számlájához anélkül, hogy megkérdezné Önt.
Hiteles információk ?
Az internet sokkal könnyebbé teszi annak a megállapítását, hogy egy szerelő profi vagy sem. Az elégedetlen vásárlók gyakran írnak véleményeket különböző platformokon. Ha sok negatív véleményt lát, nyugodtan mondhatja, hogy nem akarja, hogy a szerelő az autóján dolgozzon. Azonban pusztán az értékelések alapján nem lehet mindig biztos a szolgáltatás minőségében. Néha a versenytársak vagy akár maga a vállalkozás spammel küldi el a véleményeket, hogy javítsák azokat. A legjobb módszer annak biztosítására, hogy olyan szerelővel dolgozzon, aki a lehető legjobb szolgáltatást fogja nyújtani, ha konzultál a helyiekkel.
Egy másik pozitív jel a naprakész weboldal vagy közösségi oldal. Kapcsolatba lépnek-e ügyfeleikkel és közösségükkel? Sok átlátható információt szolgáltatnak az interneten? Professzionális internetes jelenlétük van? Az a cég, amely törődik azzal, ahogyan a jelenlegi és potenciális ügyfelei megítélik, nagyobb valószínűséggel törekszik a lehető legjobb autójavítási szolgáltatás nyújtására is. Részt vesznek a közösségben, vagy említik őket valamelyik helyi újságban vagy magazinban?
További szempontok
Amikor arról kell dönteni, hogy üzletet kössön-e bárkivel, iparágtól függetlenül, néhány dolgot mindig figyelembe kell vennie. Például, ha barátságtalannak vagy visszataszítónak tűnnek, az egy piros zászló lehet. Ha az autójavító műhely rossz állapotban van, vagy piszkosnak és elhanyagoltnak tűnik, keressen máshol. Bízzon az ösztöneiben, ha úgy gondolja, hogy azok szakszerűtlennek tűnnek. A szerelő kiválasztásakor vegye figyelembe a következő kérdéseket:
- Fizetési módok – Mielőtt egy szerelőt megbízna, egyezzen meg a fizetési módról. Az is a legjobb, ha elkerüli az előre fizetést igénylő helyeket. Különleges megrendelés esetén szokás megfelelő letétet fizetni, mivel gyakran egy garázsnak kell bizonyos alkatrészeket beszereznie az autójához. Az azonban piros zászló, ha egy szerelő fél vagy teljes fizetést kér előre.
- Rohant az a személy, aki árajánlatot adott? – Az ügyfélszolgálat egy fontos mutatója annak, ahogyan egy vállalkozás üzleti tevékenységet folytat. Ha tisztelettel, barátságosan bánnak Önnel, és teljes mértékben odafigyelnek az egyéni helyzetére, az nyilvánvalóan jó jel. Ha az a személy, aki árajánlatot ad Önnek a szükséges autójavítási szolgáltatásra, ingerlékenynek, barátságtalannak tűnik, vagy Ön nem igazán biztos abban, hogy megfelelő árat kapott, akkor valószínűleg a legjobb, ha másik szerelőt keres.
- YouTube/javítási videók – Videók ezrei találhatók az interneten, amelyek azt állítják, hogy mechanikai tanácsokat és tippeket kínálnak a jármű saját megjavításához. Bár esetenként ezek pontosak lehetnek, nincs mód a tanácsot adó személy ellenőrzésére. Fontos, hogy vigyázzon ezekkel a videókkal. A konkrét autó és az Ön által tapasztalt egyedi problémák átvizsgálása nélkül lehetetlen pontos diagnózist felállítani. Soha ne kockáztasson feleslegesen az autójával – ezzel veszélybe sodorhatja magát és más vezetőket az úton.
- Van forgalma a szerviznek? – A forgalmas üzlet egyértelmű jele annak, hogy egy autószerelő szerviz etikus, magas színvonalú szolgáltatást végez. Vezessen el néhányszor különböző napokon, és keressen egy teljes parkolót. Sok autón dolgoznak? Sokan jönnek-mennek? Minden vállalkozás számára ez a hűséges ügyfelek és a jó értékelések jele.